دانش‌بنیان| کنترل و پایش تجهیزات در صنایع مختلف با نرم‌افزار بومی ممکن شد

دانش‌بنیان| کنترل و پایش تجهیزات در صنایع مختلف با نرم‌افزار بومی ممکن شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83679
یک شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزاری برای کنترل مراکز دیسپاچینگ در صنایع مختلف به‌خصوص برق طراحی کرده است.

سعید کنگاوری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صبا انرژی آفرین با بیان اینکه نرم‌افزار iSCADA برای کنترل مراکز دیسپاچینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این نرم‌افزار در مراکز کنترل به‌ویژه در صنعت برق و همچنین سایر صنایع از قبیل آب و فاضلاب، نفت و گاز جهت کنترل و مانیتورینگ تجهیزات مختلف در یک شبکه صنعتی استفاده می‌شود.

 

کنترل مراکز دیسپاچینگ

گسترش سیستم‌های قدرت و فرآیندهایی که باید تحت کنترل و نظارت دقیق باشند، استفاده از سیستم  SCADA را اجتناب‌ناپذیر کرده است. مرکز کنترل یا به تعبیر صحیح‌تر مرکز دیسپاچینگ، مرکز جمع‌آوری اطلاعات نیروگاه‌ها و ایستگاه‌های شبکه برق و ارسال فرمان‌های کنترل است.

سیستم اسکادا یک سیستم جمع‌آوری اطلاعات و کنترل از راه دور است. در این سیستم، پردازش اطلاعات در چند سطح صورت گرفته و فرمان‌ها به صورت‌های گوناگون به نقاط موردنظر اعمال می‌شود. پایانه‌ها به‌عنوان بازوان این سیستم در نقاط دوردست نصب شده و بخش عملیاتی سیستم را بر عهده دارند.

نرم‌افزار iSCADA برای کنترل مراکز دیسپاچینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، درواقع این نرم‌افزار جمع‌آوری و گزارش دهی مدیریتی مقادیر قرائت شده از تجهیزات اندازه‌گیری را انجام می‌دهد و درنهایت کنترل تجهیزات به‌وسیله آن صورت می‌گیرد.

 

رابط کاربری قوی و پیشرفته برای رسم شماتیک

این نرم‌افزار کاملاً در داخل و با پشتیبانی کامل و خدمات پس از فروش ساخته شده، از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان ارتباط با مراکز کنترل دیسپاچینگ دیگر به‌صورت مراکز هم‌ارز، مراکز بالادست و مراکز پایین‌دست و تبادل داده با آن‌ها، بالا بودن قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری و ساختار ماژولار و ذخیره دیتابیس در سرورهای اصلی و جدا از سایر بخش‌های اجرایی سیستم برای محافظت هر چه‌بهتر دیتابیس اشاره کرد.

رابط کاربری قوی و پیشرفته برای رسم شماتیک، تعریف دیتابیس، تنظیم کانال‌های مخابراتی و سایر ابزارهای مورد استفاده، امکان اتصال از راه دور و کنترل دسترسی آن‌ها، اصلاح دیتابیس، نقشه‌های گرافیکی، لینک‌های مخابراتی و گزارش‌ها حین اجرای برنامه و پشتیبانی از تقویم هجری شمسی در کلیه بخش‌های سیستم شامل صفحات شماتیک از دیگر قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار هستند.

 

امنیت بالا و کاملاً به‌روز

این محصول با توجه به نیاز داخل کشور طراحی شده و امنیت بالا، پشتیبانی، قیمت پایین‌تر و به‌روز بودن از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی محسوب می‌شود. در حال حاضر در این شرکت 20 نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صبا انرژی آفرین با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون پشتیبانی‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده، افزود: این مجموعه تسهیلات خوبی از قبیل ضمانت‌های بانکی را ارائه می‌دهد و در بحث‌های مالیاتی نیز کمک‌های خوبی کرده است.

#مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد
00/12/01 - 12:09
دانش‌بنیان| پایش و کنترل مداوم سیال در صنایع با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
دانش‌بنیان| پایش و کنترل مداوم سیال در صنایع با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد
00/11/18 - 09:07
دارایی‌های فیزیکی صنایع را نرم‌افزار ایران‌ساخت مدیریت می‌کند
دارایی‌های فیزیکی صنایع را نرم‌افزار ایران‌ساخت مدیریت می‌کند
00/03/22 - 14:05
بیشتر بخوانیم